fbpx

+36 70 302 5161 | info@martibiopatika.hu

+36 70 302 5161 | info@martibiopatika.hu

Hívj minket most:  +36 70 302 5161

Sportolni télen is szabad és igenis egészséges, azonban nem mindegy milyen formában és felkészüléssel! Megpróbáltuk összeszedni a legfontosabb támpontokat!

A hidegben könnyen meghűlhetünk, elcsúszhatunk a jégen, a hó megnehezíti a mozgást. Mindez azonban nem kell, hogy eltántorítson a rendszeres edzéstől, csupán néhány alapvető szabály betartására, megfelelő felkészülésre és némi óvatosságra van szükség. Betegen ne sportoljon, de ha olyan betegsége van, amely mellett úgy érzi, tudná folytatni az edzést, előbb mindenképp kérje ki orvosa véleményét!

Kulcsfontosságú az öltözködés

Télen különösen nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő ruházatra. Az ideális viselet nem szívja magába, nem tárolja a nedvességet (verejtéket), a keletkezett vízgőzt engedi távozni. Teljesen szélhatlan dzseki helyett vegyen fel inkább légáteresztő anyagút. Öltözzön rétegesen! A ruharétegek közt megreked a meleg.

A szürkületben, sötétben való futást biztonságosabbá teszi a fényvisszaverő öltözet és a fejlámpa használata.

A sapka, a sál és a kesztyű elengedhetetlen kiegészítők!

Ha a talaj jeges, ne kocogjon, ne fusson, és ne biciklizzen! Csúszós talajon se a legjobb futócipő, se a legjobb fékek nem védenek meg a balesetektől. Amíg az időjárás nem teszi lehetővé a szabadban való edzést, válasszon valamilyen beltéri sportot!

Edzés után a lehető leghamarabb öltözzön át száraz ruhába!

Vigyázzunk a légutakra!

A fertőzések és az ingerköhögés megelőzése érdekében, az orrán át lélegezzen! A levegő így megszűrve és felmelegedve éri el a hörgőket. Mínusz 10C alatt plusz védelem is szükséges, például a szánk és orrunk elé húzott kendő vagy sál formájában. Természetesen, aki ennél magasabb hőmérsékleten is szükségesnek érzi, tegye meg hamarabb ezt az óvintézkedést! Az egyedi érzékenység nagyon változó.

Az asztmások vigyázzanak!

Az asztma télen, különösen sport közben rosszabbodhat. A hideg levegő és a terhelés hatására jelentkeznek az asztma tünetei, a panaszok megjelenéséhez nem szükséges extrém hideg.

Télen a magas vérnyomásban és a szívkoszorúér-betegségben szenvedők panaszai is súlyosbodnak.

Ha Ön krónikus betegségben szenved, és télen a szabadban sporttevékenységet folytat, előtte mindenképp konzultáljon orvosával!

Figyeljük testünk reakcióját!

Fagypont alatti hőmérsékleten a szervezetünknek nagyon keményen kell dolgoznia ahhoz, hogy elegendő hőt termeljen. Amennyiben ez nem sikerül, a fagyás, illetve a kihűlés veszélye fenyeget. Elsősorban az ujjak, a lábujjak, a fülek és az orr vannak veszélyben. Az első figyelmeztető tünetek közé tartozik az érintett testrész érzésvesztése, elfehéredése vagy zsibbadása. Ha ezek a tünetek jelentkeznek annak ellenére, hogy sapkát, sálat és kesztyűt visel, feltétlenül és azonnal hagyja abba a sportolást a szabadban, menjen meleg helyre. Ugyanez a teendő akkor is, ha légzés közben jelentkeznek panaszok.

Vegyünk visszább!

A Nemzetközi Sportszövetség meghatározza, hogy mínusz 20 oC alatti hőmérsékleten nem lehet versenyezni, ilyen hidegben már edzeni sem szabad, de természetesen nem kell megvárnia ezt az extrém hideget, feltétlenül hallgasson a testére! Ha odakint túl hideg van, folytassa az edzést inkább fitness stúdióban! Ne tegye próbára szervezetét és ne akarjon rekordokat dönteni!

Gondoljon bőrének védelmére is, különösen, ha síelni indul! A hegyekben az UV-sugárzás erősebb és a hó visszaveri a fényt. Használjon magas faktorszámú fényvédő krémet, az ajkát is kenje be vele! Az érzékeny részeket, így az orrát, fülét és arcát védje zsíros vagy kifejezetten téli bőrápoló krémmel! Viseljen síszemüveget, ügyeljen a biztonságra és úgy rögzítse, hogy biztosan ne essen le sport közben!

0
    0
    Kosaram
    A kosarad üres.Visszatérés a boltba