Mitől hízunk a legjobban?

Az alábbi bejegyzésben összeszedtük a TOP 3 legjobban hízlaló dolgot, mely megnehezíti alakunk megtartását, vagy éppen formálását! Érdemes odafigyelni az alább listára és nap, mint nap szem előtt tartani, amikor étkezünk!

Mivel minden ember szervezetének felépítése más, nem létezhet egy mindenkinél egyaránt sikeres fogyókúra. Így az alábbi felsorolás is csupán irányadó. Mindenkinek saját magának kell megismernie testét, és kitapasztalni mindazt, hogy szervezete mire hogyan reagál.

1. Szénhidrátok

Dagasztás nélküli, foszlós házi kenyér, amit kezdőknek is könnyű  elkészíteni - Recept | Femina

Köztudott, hogy a fogyást leginkább a szénhidrátok fogyasztása nehezítheti meg. Szénhidrátok nélkül, illetve bizonyos szénhidrátok kerülésével a fogyás sokkal gyorsabb lehet.

A pékáruk tekintetében nemcsak szénhidrát-, de glutén-tartalmuk is lassítja a súlyvesztést.

2. Cukor

Tudod-e mi a különbség a tejcsokoládé és tortabevonó között? - Habostorta.hu

Szervezetünkben minden szénhidrát végül cukorrá bomlik. Egészségünket és testsúlyunkat tekintve azonban egyáltalán nem mindegy, hogy ez az átalakítás milyen gyorsan megy végbe.

A finomított cukor (mindenféle édesség) fogyasztása a cukor gyors felszívódásával jár. A túl nagy mennyiségű cukor túlstimulálja a hasnyálmirigy működését, s így ugrásszerűen megnő az inzulin termelése. Ez pedig elsődleges tényező az elhízásban.

3. Rossz zsírok

Házi vajkrém | Nagy Zsuzsi receptje - Cookpad receptek

Nem lehet minden zsírt vagy olajat egy kategóriába sorolni. Azok a diéták, melyek zsírszegény étrendre esküsznek, csak részben helyesek; bizonyos zsírok igenis hasznosak, sőt egyenesen létfontosságúak, még a fogyáshoz is.

És persze vannak a „rossz zsírok”, melyek túlzott fogyasztása valóban elhízáshoz vezethet, az egészségügyi problémákról nem is beszélve. Ezeket transzzsírnak hívják.

A transzzsír egy mesterségesen túltelített zsiradék. (Úgy készítik, hogy a növényi olajat hidrogénezéses eljárással megszilárdítják, mint például sok margarin esetében.)

Transzzsírokat tartalmazhatnak többek között: margarinok, csipszek, kekszek, sütemények, csokoládék, levesporok, salátaöntetek, mélyhűtött pékáruk, pizzák, fagyasztott készételek stb.