+36 70 302 5161 | info@martibiopatika.hu

+36 70 302 5161 | info@martibiopatika.hu

Hívj minket most:  +36 70 302 5161

Lutein + Zeaxantin Márti kapszulák A szem fiatalságáért

10 800 Ft

Egységár: 360Ft/kapszula Kategória:

Leírás

 A szem
különösen érzékeny a szövetei regenerálódásához szükséges „alapanyagok” bevitelére. Ezek közül 2
kulcsfontosságút, a luteint és a zeaxantint azonban szervezetünk nem tudja önmaga előállítani. Mitől olyan fontosez a két anyag szemünk számára?

LUTEIN
A lutein a latin luteus szóból ered, aminek jelentése: sárga. Nevét a színéből kapta; a zeaxantinnal együtt a szemmakula nevű részének fő összetevői, melyet sárgára festenek. Erős antioxidáns, a kék fények elnyelésével és aszabad gyökök lekötésével a retinát védi a fény káros hatásaitól. Minél nagyobb mennyiségben van jelen aszemben, a fény elleni védelem annál jobb. Emlősök előállítani nem tudják, csak zöld növényekből kinyerni.Emberek számára a főbb növényi forrás a spenót és a kelkáposzta, de növényevő állatok is felhalmozhatják(például a tojás sárgájában).Az Országos Élelmezésbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet a rendelkezésre álló, nagy mennyiségűtudományos kutatási eredmény alapján az alábbi megállapításokat tette a luteinnel kapcsolatban:
– A lutein antioxidáns tulajdonságánál fogva hozzájárul a szervezetünkben zajló káros oxidatív folyamatokgátlásához, így egészséguünk megőrzéséhez és a sejtek, szövetek védelméhez.
– A lutein segíti a szem egészségének fenntartását. A retina és a szemlencse egyik összetevő anyaga. Természetesantioxidáns a szem számára. Segíti a szem védelmét a fény káros hatásaival szemben.
– A zeaxantinnal együtt felhalmozódik az egészséges makulában, amely a test legnagyobb karotinoid raktára, ezérta megfelelő bevitel hozzájárul a retina azon részének épségének és egészségének megőrzéséhez, amely a megfelelőlátáshoz nélkülözhetetlen.

ZEAXANTIN
A természetben leggyakrabban előforduló karotinoid. Míg a lutein a latin „sárga” szóból származik, a zeaxantin agörögből (xanthos). A lutein leírásánál már említettük, hogy erős antioxidáns, a luteinnel együtt védi a szemet akáros oxidatív hatásokkal szemben. Kissé talán magyar vonatkozása, hogy a paprikának – melyből Szent-GyörgyiAlbert először kimutatta a C-vitamint – sárga színét ez a vegyület adja. Legnagyobb mennyiségben növényekleveleiben található meg.
Az Országos Élelmezésbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet a rendelkezésre álló, nagy mennyiségű
tudományos kutatási eredmény alapján az alábbi megállapításokat tette a zeaxantinnal kapcsolatban:
– A zeaxantin antioxidáns tulajdonságánál fogva hozzájárul a szervezetünkben zajló káros oxidatív folyamatokgátlásához, így egészségünk megőrzéséhez és a sejtek, szövetek védelméhez.
– Megfelelő mennyiségű zeaxantin bevitele hozzájárul a szem egészségéhez és a normális látáshoz.
– Elnyeli a kék fényt és káros oxidatív ágenseket a szemben (lencsében és a retinában), így hozzájárul a retinaegészségének megőrzéséhez.
– Stabilizálja a membránokat, így hozzájárul a retina membránjának fénnyel szembeni védelméhez.
– A luteinnel együtt felhalmozódik az egészséges makulában, amely a test legnagyobb karotinoid raktára, ezért amegfelelő bevitel hozzájárul a retina azon részének épségének és egészségének megőrzéséhez, amely a megfelelőlátáshoz nélkülözhetetlen.
Számos tudományos kutatás igazolta az összefüggést különböző szembetegségek kialakulása, és a lutein és azeaxantin bevitele között, melyből párat kiemelnénk:
– 1994-ben az amerikai Nemzeti Látás Intézet (NEI) által lefolytatott vizsgálat bizonyította, hogy a karotinoidokbangazdag táplálkozás (ilyen a lutein és a zeaxantin) a makula degeneráció nevű betegség kialakulásának kockázatátcsökkenti.
– 1999-ben lefolytatott “Nurses Health Study” nevű vizsgálatsorozat kimutatta, hogy a szürkehályog kialakulásánakaz esélyét csökkenti a lutein és a zeaxantin megnövelt bevitele. Ugyanebben az évben a “BeaverDamStudy” nevűnépességvizsgálati projekt megállapította, hogy a luteinben és zeaxantinban gazdag táplálkozást folytatók közöttalacsonyabb számú szürkehályog alakul ki.
– 2001-ben az Egyesült Államokban a Harmadik Nemzeti Egészségügyi és Táplálkozási Felmérés során bizonyítástnyert, hogy a 40-59 éves népességben az extra luteint és zeaxantint fogyasztók között kisebb a makuladegenerációs szembetegség aránya.

A lutein (a béta-karotin mellett) a karotinoidok csoportjába tartozó vegyület. A retina középső területén elhelyezkedő sárgafolt (makula) tartalmazza a szervezetben a legmagasabb mennyiségben a luteint. A szem ezen része felelős az éleslátásért, itt találhatók a legsűrűbben látóideg-végződések. A lutein és a zeaxantin sárga színű festékanyag, amely védi a szemet a nap káros ibolyántúli sugarai ellen, elnyelik azokat a fénysugarakat, melyek a sárgafolt degenerációra jellemző homályos látást okozhatják. Semlegesítik a retinában lévő szabadgyököket, amivel csökkentik a sárgafolt sérülésére visszavezethető szembetegségeket és idős kori látásvesztés kockázatát. Szembetegségek A szem egészségének a megőrzéséhez az életmódunkon is érdemes változtatni. Az alváshiány, a számítógép előtt való hosszú tartózkodás, a villódzó képernyő, a napszemüveg hiánya, vagy a nem megfelelő UV védelemmel ellátott napszemüvegek, a passzív vagy aktív dohányzás és a rosszul elhelyezett fényforrás, a rosszul megvilágított író- vagy munkaasztal is bajt okozhat. A látáscsökkenés két fő oka a nyugati országokban a szürkehályog és az időskori makuladegeneráció (IMD), és mindkét állapot a cukorbetegséggel, az elhízással (étrenddel) és az életkor előrehaladásával függ össze. A nők, a világos szemszínűek, a dohányosok és akik alkoholt fogyasztanak jobban ki vannak téve a betegségnek. Miközben a látáscsökkenés nem közvetlenül életveszélyes, a gyenge látás mégis komoly korlátozást okozhat az önállóságban, a mozgásképességben és az életminőségben. Egy amerikai tanulmány szerint a lutein és a zeaxantin nevű karotinoidok különösen hatásosan előzhetik meg a szürkehályog kialakulását. A szem egészségének oltalmazói Mindkét szembetegség fő kockázati tényezője az oxidatív károsodás. A szem egészségének a megőrzésében a legismertebb vitamin az A-vitamin, a retinol, illetve annak előanyaga, a béta-karotin. A C-vitamin az érfalak rugalmasságát segít megőrizni, így több súlyos látáskárosodás elkerülésében jó szolgálatot tesz. Az E-vitaminnak öregedést lassító, sejtvédő, érvédő, immunerősítő hatása is van, az antioxidáns cink és szelén is segíthet a szabad gyökök elleni küzdelemben, melyek hosszútávon a sejtek pusztulását okozzák. A B2-vitamin, a riboflavin javítja a látásélességet, védi a szem nyálkahártyáját, javítja a szem alkalmazkodóképességét, enyhíti aszem fáradtságát. A rezveratrol – sok van a kék szőlőben – öregedést gátló hatással rendelkezhet, védi a szem ereit az idősebb korral együtt járó károsodásoktól. Egy kutatás az omega-3 zsírsavakban gazdag étrendet ajánl az időskori sárgafolt-degeneráció kockázatának csökkentésére. Új megközelítést jelent a metabolikus terápia, mely az omega-3-zsírsavra, koenzim-Q10-re és acetil-L-karnitinra épít az időskori makula degenerációban meghatározó szerepet játszó mitokondriális diszfunkció csökkentése révén javítja a pigment hám zsíranyagcseréjét, ATP-termelését, a fotoreceptor regenerációját, és csökkenti a reaktív oxigéngyökök képződését. Több tanulmány szerint a lutein és a zeaxantin is segíthetnek megelőzni vagy késleltetni az időskori vakság ezen formáit, megvédeni a retinát a káros hullámhosszúságú fénytől, az UV sugárzástól, mely a szem sejtjeiben káros szabad gyököket képez. Ha a lutein és a zeoxantin koncentrációja gyengül az ún. sárgafoltban, a makulában, nem tudják a szűrő funkciójukat betölteni és a fényt érzékelő, agyi jelként továbbító receptorok sérülhetnek. Tehát lutein hiányában megnő a látásproblémák kockázata, a sárgafolt-degeneráció miatt könnyebben kialakul a homályos látás, amely idős korban akár látásvesztéshez is vezethet. Egy tanulmány kimutatta, hogy a lutein és a zeaxantin valóban hatással van a látásra: csökkentik a vakító fény okozta kellemetlenségeket, javítják a kontrasztot és lerövidítik a szem alkalmazkodási idejét, emellett megnövelik a látótávolságot is. A luteint és a zeaxantint a szervezet nem tudja előállítani, mindenképpen pótolni kell azt a táplálékokon keresztül. Az élénk színű zöldségek fogyasztásával juthatunk hozzá, érdemes minél több spenótot, brokkolit, káposztafélét, sütőtököt, sárgarépát, kukoricát, paradicsomot, pritamin paprikát az étrendbe illeszteni. Egy tanulmány szerint, a 12 héten át fogyasztott, heti hat tojás megemelte a vér zeaxantin szintjét és növelte a makuláris pigment optikai sűrűségét (a tojás fogyasztásának növelése más szempontból nem tanácsos). A makuláris pigment nagyobb optikai sűrűsége segíthet mérsékelni a napfény által a szemben okozott stresszt. Egy amerikai felmérés azt mutatta, hogy a makula degenerációban szenvedő páciensek körében már három hónap alatt is kimutatható a luteinben gazdag étrend előnye. Sajnos korunkban nem jellemző, hogy ezekből a táplálékokból minden nap fogyasszunk – naponta legalább öt adag gyümölcsöt és zöldséget kellene fogyasztani – ezért javasolt táplálékkiegészítő segítségével bevinni.

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„Lutein + Zeaxantin Márti kapszulák A szem fiatalságáért” értékelése elsőként

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük